vanmaartensdijknaarmoldavie.reismee.nl

indrukwekkende huisbezoeken en samenwerken in het zomerkamp

Dinsdag 10 juli,

We begonnen de dag om 9 uur, we konden gelijk ontbijten. Na het ontbijt zijn we naar Homecare in Balti gegaan. Homecare wordt mede mogelijk gemaakt door Kerk in Actie. Na een hartelijke ontvangst zijn we in groepjes meegegaan met de verpleegkundigen om cliënten te bezoeken. Ook hebben we de cliënten een voedselpakket mogen overhandigen. Deze pakketten zijn betaald uit de opbrengst van alle acties voor Moldavië die gehouden zijn in de Ontmoetingskerk. De mensen die we bezochten kunnen van dit pakket 2 maanden leven. Dit alles maakte erg veel indruk op ons. Deze bijzondere ontmoetingen die we gehad hebben zullen we niet snel vergeten. De dankbaarheid van deze mensen is onbeschrijfelijk groot.

Na terugkomst in het zomerkamp gaan we meteen lunchen. In de middag hebben een opdracht gedaan genaamd Quest. We hebben dit in gemixte groepen gedaan met de bedoeling dat we goed zouden samenwerken. De taalbarrière maakte het toch wat ingewikkeld. Daarna hebben we bloempotten beschilderd. Deze gaan we uitdelen aan de ouderen in Varatic, het dorp waar naar toe gaan na het zomerkamp. Velen van ons waren verrast over hun eigen schildertalent.

De avond sloten we af met de voetbalwedstrijd België - Frankrijk via een laptop en beamer op een scherm onder een afdak. Om ons heen kwam de regen met bakken uit de lucht.

marjon van laatum

Wat hebben jullie al veel verschillende dingen gedaan,leuk om te lezen! Fijn dat het goed gaat! GOede tijd nog en speciaal voor Ilse en Stefan een kus en groetjes aan jullie allen en complimenten voor jullie goede werken! Marjon