vanmaartensdijknaarmoldavie.reismee.nl

Van zomerkamp naar gastgezin

Vandaag was de laatste dag op het zomerkamp voordat we naar Varatic zouden reizen. S'ochtends was het gelijk stressen of de koffers wel dicht konden. Maar naar een hoop proppen konden we eindelijk ontbijten.
Na het ontbijt gingen we posters maken om in Varatic op te hangen. Deze posters waren deel van de advocacy campaign tegen eenzaamheid bij ouderen.

Omdat Robbert graag pannenkoeken wou bakken voor de inwoners van Varatic werdt een poster een uitnodiging om langs te komen, de andere werden wel posters voor de campaign.

Toen na de lunch snel de bus in om eindelijk met de jongeren naar hun woonplaats te gaan. Onderweg nog wel even een stop bij een benzine station om te toileteren en wat zeer gewenste snacks in te slaan. Toen in een stuk verder naar Varatic.

In het dorp aangekomen werden we hartelijk ontvangen door de priester. En kregen we een rondleiding door het dorp, we bezochte de plaatselijke huisarts die ons heel hartelijk ontvingen en zelfs cadeaus voor ons hadden. Een vaas met wilde bloemen en een 60 jaar oud kleed dat wordt gebruikt bij verschillende feesten zoals bruiloften of het ontvangen van gasten.

Ook de andere hoogtepunten uit het dorp zoals de school, de buitenschoolse opvang en de bushalte werden vol trots getoond. Ook hebben we een hele interesante bus gebruikt.

Na het avondeten werdt het tijd on de gastgezinnen op the zoeken maar eerst was het wachten tot onze ontbijtjes geregeld waren die we meekonden nemen om zo de gastgezinnen te ontlasten.

De huizen waren verassend groot en modern maar dit maakt het contrast met het leven van de jeugd alleen maar groter en heftiger.

Savonds was het nog even naar de plaatselijke bar om (de laatse 20 minuten) van het voetbal te kijken en gezelig samen te zijn voordat we uiteindelijk moe maar voldaan gingen slapen.

Barbara

Wat goed en mooi om te lezen dat jullie zo welkom zijn en mooie ontmoetingen mee maken.

Ella

Wat een mooie verhalen en wat nemen jullie straks ook veel mooie herinneringen en nieuwe ervaringen mee terug. Geniet!.

Henriëtte

Wat een geweldig verhaal weer, jullie zullen veel indrukken opdoen! En volgens mij wordt er ook goed voor jullie gezorgd!

Bram en Greet

Ilse hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook Stefan. Wij wensen jullie allemaal een fijne dag. Groetjes.

Bram en Greet