vanmaartensdijknaarmoldavie.reismee.nl

Alle wegen leiden naar......

En daar gingen we dan. Iedereen stond netjes om kwart over vier buiten omdat de chauffeurs voor de deur stonden. Vol goede moed, zin en ons paspoort kwamen we aan op Schiphol. Eerste bestemming Frankfurt! Hier zouden we overstappen naar Chisinau, de hoofdstad van Moldavië.

Hier hebben we een uur om over te stappen en met nog 15 minuten te gaan, kwamen we aan bij de gate. Maar waar is het vliegtuig? Geen vliegtuig en bus te zien die ons naar het vliegtuig kan brengen. Na wat navragen bleek dat de gate al gesloten was en wij mochten niet meer mee. Nadat we bijna wat gegeten hadden op kosten van Lufthansa ( wat ook wel het minste was wat ze konden doen) maar helaas was hier geen tijd voor dus ze maakten ons blij met een dooie mus. We waren omgeboekt naar een andere vlucht naar Chisinau via Rome. Zo zie je maar weer..alle wegen leiden naar, of eigenlijk via, Rome!

Althans dat dachten we. Na rennen en vliegen door het hele vliegveld van Frankfurt waren we nog net op tijd bij het vliegtuig ( dit was de korte versie, de rest horen jullie thuis wel). Om dit deel toch maar positief af te sluiten moeten we zeggen dat de sneeuwtoppen van de Alpen er erg mooi uitzagen. In Rome aangekomen, met een vertraging van 20 minuten, zagen we het wederom somber in: een uur overstaptijd. Alle koffers rollen van de bagageband behalve die van ons. Zouden ze die wel meegestuurd hebben naar Rome? Wel ja, twee uur en twee lost and found medewerkers verder kwamen de koffers dan toch van de band. De conclusie van deze trip naar Rome: wederom onze aansluitende vlucht naar Chisinau gemist.

Om de Europese sight-seeing tour dan toch maar compleet te maken, besloot Lufthansa dat de snelste weg naar Chisinau via Madrid zou zijn. Na een reis van plus minus 28 uur, 4 gratis vliegtuigmaaltijden en 2 gemiste vliegtuigen verder, zijn we gisterenmorgen om half 7 geland op het vliegveld in Chisinau. We werden hier verwelkomd door Mihail die vanuit MCA ons zal begeleiden tijdens ons bezoek. Hij heeft samen met Lilia ( directrice van MCA) ons bezoek voorbereid. Om acht uur kwamen we aan bij ons hotel waar een ontbijtje en een lekker bed voor ons klaarstond om toch nog wat slaap te pakken. Nu gaat ons Moldavisch avontuur echt beginnen!

Helen en Kees

Hallo wereldreizigers, wat een mooi verhaal! Zo maak je nog eens wat mee. Gelukkig toch nog in Moldavië aangekomen. We zijn heel benieuwd naar de rest van de week.

Heel veel plezier, groetjes van Kees en Helen

Barbara

Een nieuw tv format is bedacht: bezoek 5 vliegvelden binnen 24 uur met 1 ticket...?
Heel veel plezier in het jeugdkamp.
Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Ella

Jammer van alle vertragingen maar jullie zijn er?! Maar jullie zijn er! Heel veel succes! En ben benieuwd hoe het verder gaat.

Henriëtte en Peter

Jullie hebben nu heel wat reis-/vliegervaringen gekregen! Een mooi verhaal en we zijn benieuwd wat jullie verdere bevindingen in Moldavië zijn. Veel succes en tot het volgende verhaal.

Gerda zantin

Meteen goede lucbtdoop gehad . Fijn vervol,g van de reis.

Peter

Hopelijk zal jullie terugreis aankomende zondag wat minder hindernissen bevatten. Maar zo kom je nog wel ergens!

Joost Eertink

Super tof om te lezen! Zelf ben ik vorig jaar geweest, een mooie ervaring die ik iedereen toewens! Een fijne tijd daar!

Emma

Het is daar geweldig! ! Geniet ervan!